суботу, 11 червня 2016 р.

Правила поводження в громадських місцях.

Тема:  Правила поводження в громадських
           місцях.
Мета: З’ясувати сутність поняття „культурна спадщина”;
           розвивати вміння спостерігати, робити висновки;
           виховувати бажання дотримуватись правил поводження в громадських
           місцях. 
Обладнання: ілюстрації до теми.
Тип уроку:  комбінований.

Хід уроку
І. Організаційний момент.

Психологічна зарядка
    Доброго ранку, небо блакитне!
    Доброго ранку, сонце привітне!
    Доброго ранку, співучі птахи!
    Доброго ранку, маленькі дубки!
    Я вас вітаю, люблю, пізнаю,
    Бо живемо у одному краю.

ІІ. Хвилинка спостережень.

1. Трибуна синоптиків: стан неба, температура повітря, сила вітру, опади.
2. Вправа „Передбачення”
- Як можна пов’язати між собою поняття „висота Сонця” і „температура повітря”?

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

1. Гра „Скажи швидко”
- Якою є ввічлива людина?  (Вихована)
- Ти ввічливий чи грубий?  (Ввічливий)
- Уважний чи байдужий?  (Уважний)
- Зустрів знайомих ...   (Привітався)
- Проявив грубість ...   (Проси вибачення)
- Усе добре переймай, а зле ... (Уникай)
2. Вправа-гра „Ми – ввічливі діти”
(Вчитель розповідає, а діти хором вставляють ввічливі слова).
- Мама послала Маринку до тітки Ліди за книжкою. Маринка подзвонила в двері і сказала: „ ... (Добрий день)”. Тітка Ліда саме відпочивала, дівчинці стало незручно і вона вимовила: „ ... (Пробачте, будь-ласка)”. Тітка дала дівчинці книгу. Маринка сказала: „ ... (Дякую, до побачення)” – і пішла додому.

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

Діти, а чи знаєте ви, що означає поняття „культурна спадщина”?
А як вести себе в громадських місцях?
Сьогодні на уроці ми ставимо перед собою такі завдання:
з’ясувати, що означає поняття „культурна спадщина”;
пригадаємо, як вести себе в громадських місцях;
побуваємо на екскурсії в шкільному музеї.

 V. Вивчення і усвідомлення нового матеріалу.
1. Розповідь вчителя з показом ілюстрацій до теми.
      Людина будує свій дім, насаджує сад, виши­ває, малює, створює пісню. Так само кожен на­род і все людство. Усе, що протягом поколінь створили люди: храми і дороги, міста і парки, твори мистецтва, книжки, –  це і є культурна спадщина. До культурної спадщини належать ще уміння вирощувати хліб, будувати і винахо­дити, створювати музику, а також народні зви­чаї, правила поводження громадських місцях.

2. Створення проблемної ситуації.
- А чи знаєте ви, які місця прийнято називати громадськими?
- У громадських місцях є свої правила поводження. Кожна вихована людина повинна їх дотримуватися.
- А що за правила, ми зараз з вами і познайомимося.
3. Робота в групах.
•   Діти діляться на 5 груп. Кожна група знайомиться з правилами поведінки в   
     громадському місці.
•   Громадські місця: храм (1 група), театр (2 група), бібліотека (3 група), музей
     (4 група), магазин (5 група).
•   Презентація групами правил поведінки в громадських місцях.

Правила поведінки у храмі
1. Заходити до храму з молитвою.
2. У храмі не розмовляти, не переходити з місця на місце, уважно слухати службу.
3. Стояти обличчям до вівтаря, де знаходиться Престол Божий, Тіло і Кров  Гос­подня.

Правила поведінки у бібліотеці
1. Читати книжки, журнали.
2. Не сміятися.
3. Голосно не розмовляти.
4. Уміло користуватися книжкою.

Правила поведінки у театрі
1. До театру приходь за кілька хвилин до почат­ку вистави.
2. Роздягнися, здай пальто (плащ), шапку у гар­дероб, причісуйся перед дзеркалом.
3. Знаходь своє місце, сідай і тихо чекай почат­ку вистави.
4. На перерві виходь в коридор, роздивляйся портрети акторів.
5. У коридорі не штовхайся, не розмовляй го­лосно.
6. Після відвідування буфету не забувай помити руки.
7. Після закінчення вистави стань в чергу в гар­дероб.

Правила поведінки у музеї
1. У музеї будь уважним, намагайся почути кожне слово екскурсовода, не  торкайся руками експонатів.
2. Коли хочеш про щось запитати у екскурсовода, не забувай сказати «будь-ласка».
3. Не забувай подякувати за екскурсію.
4. Не насмічуй, не розмовляй, не грайся у музеї.
Правила поведінки у магазині
1. У дверях магазину спочатку пропускай тих, які виходять, а вже потім заходь сам.
2.  Завжди будь чемний з продавцем. Не забувай подя­кувати йому за продане.
3.  Намагайся не забруднити когось купленими продуктами, не насмічуй, не кидай папірці на підлогу.
4.  У магазині не бігай і не кричи.

5. – А тепер, діти, ми з вами підемо на екскурсію до шкільного музею. Відвідаємо українську світлицю.

Мета нашої екскурсії: 1) З’ясувати, що означає поняття „світлиця”.
                                         2) Ознайомитись з предметами культурної спадщини
                                             нашого рідного краю.
                                         3) Перевірити, як ви засвоїли правила поведінки в музеї.
6. Перехід до місця проведення екскурсії.
* Перед тим, як увійти до музею, учні пригадують правила поводження в музеї.
7. Екскурсія по світлиці.
* Розповідь вчителя:
- Екскурсію, діти, я хочу розпочати із запитання до вас: „З чого для кожного з вас починається Батьківщина?”
- Так, вірно, з рідного краю, з рідної хати.
   Саме з батьківською домівкою пов'язані найтепліші спогади і почуття кожної людини, до неї лине вона і в щасливі, і в гіркі часи свого життя.

     Хата - це символ тепла, затишку, добра і надії,          захисту і допомоги. Хата зав­жди була не просто   житлом, вона споконвіку виконувала своє   призначення ро­динного вогнища, де вчили  любити рідну землю, батьків, природу.   Хати у нас в Україні найчастіше будували з
дерева, глини, соломи, очерету, лози. Були вони хоч і невеликими, але теплими, чепурними, з
 вікнами до сонця.
   В хаті було світло й сонячно, тому й називалася вона світлицею. Гордістю кожної оселі була піч — символ домашнього затишку і тепла. Стояла вона в лі­вому кутку від входу. У печі готували їжу, на ній спали, вона обігрівала хату. За те дуже шанували її в українській родині. Кожна господиня після того, як витопить піч, підмітала її, часто підмазувала білою глиною.
   У правому кутку хати оздоблювали святий кут, або покуть. Це було місце для ікон, прикрашених рушниками, пахучими травами і квітами. Поряд сто­яли стіл, лава.
   Ліворуч від столу, найчастіше в кутку біля стіни, стояла скриня, де зберігав­ся одяг, рушники, прикраси. Скриня була різьбленою або розписаною орнамен­том і тим завжди виділялася серед інших простих селянських меблів. У скри­ню батьки складали для молодої дівчини-нареченої одяг, постіль, білизну — так званий посаг.    Українську хату  прикрашали рушниками, ряднами, килимами; долівку посипали пахучими травами, аби пахло в ній свіжістю, ві­яло затишком і теплом.
(Діти розглядають експонати світлиці)

8. Підсумки екскурсії.
- Де ми були на екскурсії?
- Що бачили цікавого?
- Що нового дізналися?

VІ. Рефлексія.

1.Гра-змагання „Хто назве більше?”
* Клас ділиться на 3 команди.
* Перемагає та команда, яка назве більше пам’ятників видатним людям, споруд, храмів рідного міста чи пам’яток культури всеукраїнського значення.
2. – Чи знаєте ви тепер, що означає поняття „культурна спадщина”?
3. Вправа „Займи позицію”
- Діти, як ви гадаєте, чи потрібно нам бережно ставитися до культурної спадщини, охороняти її, вивчати?
- Чи може навпаки? Вона нам не потрібна?
- Яка ваша думка по цьому питанню?
(Діти наклеюють стікери на дошку: „за” і „проти”)
4. Висновок.
- Отже, культурну спадщину потрібно вивчати та оберігати.

VІІ. Домашнє завдання.

Опрацювати статтю підручника ст. 76-77.

Підготувати невеличку розповідь про одне з пам’ятних місць, де ти побував.

Немає коментарів:

Дописати коментар