вівторок, 14 червня 2016 р.

Здоровим бути модно

Мета. Формувати у дітей поняття необхідності берегти здоров'я. Закріпити знання з  питань здорового способу життя. Познайомити з профілактикою
хвороб та засобами зміцнення здоров'я. Вчити встановлювати причинно-наслідкові зв 'язки.
Викликати бажання піклуватися про своє здоров'я та про природу.
Обладнання. Макет замку, дитячі малюнки, малюнок із зображенням  пилки, ножа, голки, праски, ножиць, цвяхів, молотка; повітряна   кулька   з   листом,   корзина з повітряними кульками, аудіозапис   мелодії   Римського-Корсакова    «Політ джмеля»,  ї гігієнічне приладдя.
Хід заняття
I. Організаційний момент:
— Діти, давайте пригадаємо, як віталися люди в давнину.
Люди говорили: «Здоровенькі були», «Здрастуйте», «Доброго вам здоров'я».
Давайте ж і ми скажемо один одному: «Доброго вам здоров'я».
II. Повідомлення теми виховної години.
   На сьогоднішній виховній годині ми будемо говорити про здоров'я.
   Тема нашого заняття — «Бережи здоров'я змолоду».
III. Підведення до сприймання матеріалу.
(До кімнати залітає повітряна кулька, до якої прив 'язаний лист).
Вчитель. Діти, дивіться, який до нас несподіваний гість залетів. Що це таке?
Це повітряна кулька...
Вчитель. А що це за аркуш до неї прив'язаний? Тадце ж лист! Хто допоможе мені його прочитати?
(Учень зачитує лист).
Хто отримає моє повідомлення, допоможіть мені, маленькому хлопчикові. Вислухайте мою історію.
Я жив з мамою і татом у великому гарному будинку. Батьки мене любили, але я їх обдурював. Коли мама мене питала: «Петрику, ти вимив руки, почистив зуби?», я відповідав: «Чесне  слово,вимив,почистив»,але насправді цього не робив. Коли тато о дев'ятій вечора питав: «Петрику, ти  ліг у  ліжко  спати?»,   я  йому теж
відповідав: «Че... слово» і обдурював. Я дурив маму і тата завжди. Я ніколи
не чистив зуби, не займався спортом, не лягав вчасно спати, їв немиті фрукти
й овочі,  не загартовувався.  І одного разу,   коли   я   пішов   гуляти,   мене
зупинив якийсь незнайомець і запитав: «Петрику,     ти     знаєш,     що     таке
здоров'я?». Я, як завжди, відповів:— «Че...  слово,  знаю».  «А хочеш,  —
продовжував він, — я покажу тобі замок  здоров'я?».   Я  погодився,   і
незнайомець  повів  мене  у  замок. Тільки виявилося, що це не замок
здоров'я, а замок брехунів, де було здоров я,   а  замок  брехунів,  де  було
багато таких самих брехунів, як я. Зараз я   зовсім   один,   немає   мами   і   тата,   а   цей незнайомець  —  лютий  чаклун   Мутабор,  який забирає здоров'я в таких хлопчиків, як я. У мене є  годинник    здоров'я.     Він    показує,     що    я перетворююся з маленького здорового хлопчика  на стару хвору людину.
Допоможіть  мені,  добрі  люди,   вибратися   із замку. Прошу вас!
  
   IV. Встановлення причинно-наслідкових зв'язків.
— Вчитель.   Яка   сумна   історія.   Мені   навіть посміхатися перехотілося. Як ви вважаєте, діти, який зараз настрій у батьків Петрика?
 (Вони  дуже  сумують  за  своїм   сином.   Скрізь шукають його.  Ніде не можуть знайти і дуже  переживають).
 Вчитель.   Як,   на   вашу  думку,   виглядає   сам  Петрик? (Петрик — дуже неохайний хлопчик, тому, що він   ніколи  не  вмивався,   не   чистив  зуби.   У нього   нездоровий вигляд. Він же не робив зарядку і не  займався спортом)
  Вчитель. Який вираз обличчя у лютого чаклуна?
   (Чаклун дуже безжалісний, тому у нього злі очі, насуплені брови, довгий крючкуватий ніс)
  Вчитель. Що ж ми можемо зробити для Петрика? Давайте йому допоможемо.
V.  Актуалізація   опорних  знань.
Вчитель, Ми знаємо, що Петрик не тільки брехун, а й нічого не знає про здоров'я, про те, як його берегти. Коли ми можемо сказати, що людина здорова?
1) Дидактична гра «Чарівний віночок».
1. Я здоровий, коли у мене нічого не болить.
2.  Я здоровий, коли бадьорий і веселий.
3.  Я здорова, коли мені добре вдома.
4.  Я здоровий, коли мені подобається в школі.
5.  Я почуваю себе здоровою, коли мені хороше з друзями.
6.  Я відчуваю, що здоровий, коли всі мої органи працюють добре.
7.  Я здоррва, коли почуваюся щасливою.
8.  Я здоровий, коли добре почуваюся, мені
хочеться працювати і веселитися.
2) Мозковий штурм.
Вчитель. Молодці! А що ж слід робити, щоб зберегти здоров'я?
1. Вести здоровий спосіб життя.
2.  Правильно харчуватися.
3.  Дотримуватись режиму дня.
4.  Регулярно мити руки і вмиватися.
5.  Двічі на день чистити зуби.
6.  Купатися не рідше 1 разу на три дні.
7. Мити голову 2—3 рази на тиждень.
8.   Одягатися відповідно до погоди, щоб запо­бігти переохолодженню.
9.   Робити ранкову зарядку і займатися спортом.
10. Не вживати алкоголю, наркотиків, тютюну.
Вчитель. Коли треба починати берегти здоров'я?
(З юних літ; від самого народження; з дитячого садка; коли підеш до школи)
Вчитель. Ви праві, берегти здоров'я треба змалку, виконувати всі правила гігієни. Це дуже важливо!
3) Мотивація вибору.
Вчитель. Як же нам допомогти Петрикові, виручити з чаклунського замку?
(Діти пропонують різні варіанти. Зупиняємось на чарівній повітряній кульці).
Вчитель. Чому на повітряній кульці летіти най­зручніше?
(Тому, що на ній можна безшумно підлетіти до замку. Кулька всередині наповнена теплим повітрям і не забруднює навколишнє середовище, як автомобіль чи автобус. Це найбільш екологічно чистий вид транспорту. Ще з висоти ми швидше помітимо замок чаклуна)
Вчитель. Добре! Надмемо багато кульок, прив'яжемо до них корзину і полетіли.
— Що ж нам треба взяти в дорогу? В боротьбі з чаклуном нам допоможе чистота.
4) Ділова гра «Візьми правильно».
На столі лежать: зубна щітка і паста, упаковане використане мило, чистий і брудний рушник олівці, фарби, шампунь, помите і немите яблуко
(Два учні вибирають потрібні речі).
5) Уявна подорож.
Вчитель. Тепер все готове до подорожі Вирушаємо в путь.
 (Звучить мелодія Римського Корсакова «Політ джмеля»).
Вчитель. Закрийте на хвильку очі і уявіті картини, які б ви могли побачити під час польоту Не забудьте, що зараз зима. Розкажіть нам про  побачене.
6) Словесне малювання.
1-й учень. Я бачу річку Дніпро. Вона вся покрита  кригою. Але що це? Ось в кризі ополонка! В ніі купаються дорослі і діти. Як же їм не холодно? Так же можна застудитися. А, я зрозуміла! Це - «моржі». Вони загартовують свій організм, щоб не хворіти на простудні захворювання.
2-й учень. А я бачу наш ліс . Вся земля і дерева вкриті пухнастою білою ковдрою. Ось з гірки спускається багато дітей на лижах та санчатах. Збоку хлопчики грають у сніжки. А  малюки з мамами і татами ліплять сніговиків. Як тут весело!
3-й учень. А я бачу одного хлопчика. Він  сидить у заметі. Такий брудний, з довгими  нігтями. Він їсть брудними руками шматок пирога Не дивно, що він один! З таким нечупарою ніхто  не хоче дружити!
Вчитель. Отже замок чаклуна десь неподалік .Ось і він. Гляньте, який він темний і похмурий . Тільки шибки вікон виблискують на сонці. А що це написано на брамі?
(Діти читають надпис).
«Щоб відкрити браму, треба відгадати загадки».
(На аркушах загадки про гігієнічне приладдя здоров 'я. Діти їх розгадують, брама відчиняється).
7) Розгадування загадок.
Густий, зубастий, учепився в чуб вихрастий (Гребінець)
Помічниця є одна, не велика й не мала. Зверху  вниз  і  навпаки  чистить  зуби  залюбки.   (Зубна  щітка)
У хлівці два ряди баранців, і всі біленькі. (Зуби}
Чого хочеш — не купиш, а що хочеш продати -
не продаси. (Здоров'я, хвороби)        
Я маленьке, я гладеньке,                  
І покірне, й запашненьке.                
      Щоб було в вас чисте тіло,
      Часто в руки беріть ... (мило).
Мутабор. Навіщо ви прийшли до мого замку?
 Учень. Справа в тому, що ми отримали листа від  Петрика, в якому він просить прийти на допомогу. Ми вирушили в подорож і прилетіли до вашого замку, щоб його врятувати.
Мутабор. Якщо ви хочете визволити Петрика, відповідайте на мої запитання. Слухайте уважно.
VI. Закріплення знань з санітарії та гігієни.
—   Навіщо треба умиватися?
(Умиватися потрібно для того, щоб змити з лиця та рук бруд. Ще на шкіру потрапляють мікроби, це може призвести до захворювання. Умиваючись з милом, ми знищуємо їх)
—   Для чого люди займаються спортом?
(Спортом слід займатися для того, щоб тіло пере­бувало в русі. Рух необхідний для нормального жит­тя людського організму. Коли працюють м'язи, май­же всі органи і системи працюють швидше і краще)
—   Як необхідно харчуватися?
(їжа повинна бути корисною, поживною. У ній має бути багато вітамінів та мінералів, які необхідні для росту дитячого організму. Харчуватися слід 3—4 рази на день. Не можна переїдати. Вечеря повинна бути корисною, але не надмірною. Вечеряти слід не пізніше, ніж за три години до сну)
—   Для чого людині потрібен сон?
(Сон потрібен для того, щоб організм людини відпочивав після наполегливої праці. Під час сну всі органи (серце, мозок, м'язи, шлунок і т. д.) розслабляються і відпочивають. Спати потрібно не менше 8 годин на добу)
Мутабор, Я приймаю ваші відповіді. А зараз я хочу, щоб ви мене здивували.
Вчитель. Діти, чаклун ніколи не бачив, як роблять зарядку. Давайте покажемо йому кілька вправ.
VII. Фізкультхвилинка.
(Загальнорозвиваючі вправи під музику).
 Мутабор. Дякую! Ніколи не бачив таких гарних  дітей, які багато знають про здоров'я.
VIII. Виставка дитячих малюнків.
Вчитель. Мутаборе, діти підготували тобі малюнки про здоровий спосіб життя, зимові  розваги. Подивися, будь ласка
 (Кожен учень підписує свій малюнок відповідно до теми заняття).
Мутабор. Так, мені дуже сподобалися ваші малюнки. Дякую. Я теж підготував для вас один малюнок. Заходьте до замку, я його вам покажу.
IX.   Закріплення знань з безпеки життя.
(На стіні малюнок з різними предметами: ножиці, гака, праска, пилка, ніж, спиці, цвяхи, молоток).
 Мутабор.  Бачите, який чудовий малюнок!  На ньому такі корисні предмети. Я кожному дам ними гратися.
Вчитель. Діти, а чи можна гратися цими предметами? Чи завжди вони корисні?
1-й учень. Я вважаю, що ці предмети дуже корисні. Кожним з них можна виконати якусь роботу. Наприклад, праскою випрасувати одяг. Голкою зашити його. Ножицями відрізати потрібний шматок тканини або аркуш паперу.
2-й учень. Я згоден, що всі предмети дуже корисні, якщо їх використовувати за призначенням. Але гратися ними не можна ні в якому випадку. їх обов'язково слід класти на призначене для них місце після роботи.
3-й учень. Коли будеш необережний з ножем чи голкою, то можеш поранити себе чи товариша. А якщо своєчасно не вимкнути праску, то це може призвести до пожежі. Отже, ці предмети дуже корисні, але вони можуть бути і небезпечними, якщо їх неправильно використовувати.
Мутабор. Що ж, діти, ви витримали і це випро­бування! Я відпускаю Петрика. Ви перемогли мене.
X.  Творче  застосування узагальнених знань, навичок і вмінь.
1) Корисні поради.
Учень. Ось і Петрик. Доброго дня, Петрику! Ми прийшли тобі на допомогу.
Петрик. Дякую вам! Пригощайтесь яблучком з дерева. Я щойно його зірвав.
1-й учень. Не можна їсти немитих фруктів, тому що на них багато мікробів. Коли мікроби потрапляють в організм, то це призводить до хвороб.
2-й учень. Але яблука дуже корисні! В них багато вітамінів, потрібних для здоров'я людини. Ще яблуко містить залізо. А відсутність заліза в організмі робить людину неуважною. Це заважає вчитися. Тому яблука та інші фрукти й овочі слід вживати щодня. Краще пригощайся помитим яблучком!
3-й учень. Ми приготували тобі корисний пода­рунок. Це гігієнічне приладдя. Воно знадобиться тобі щодня і допоможе бути здоровим.
(Учні пояснюють призначення гігієнічного приладдя).
Петрик. Дякую! Дивіться, ось і мій годинник показує, що я здоровий. Візьміть мене з собою, хочу полетіти з цього замку.
Вчитель. Ну що ж, повертаймося додому. Щоб веселішою була дорога, давайте заспіваємо пісеньку на слова Г. Бойка «Здоровим будь».
2) Пісня-інсценізація.
(Біля  дошки троє дітей в масках кошенят із зубними щітками та морквинками в руках виконують танець та разом з іншими учнями імітують рухи відповідно до слів пісні).
З фізкультурою ми дружим,
Різні вправи любим дуже.
Раз, два,три, чотири —
Чути з нашої квартири.
Я до краца сам дістану.
Умиваюсь біля крана.
З милом мию щоки, шию
І водою добре мию.
В мене щіточка зубна.
Подивіться, ось. вона.
Зверху вниз і навпаки
Чистить зубки залюбки.
Глянь, без мила і водиці
Умиваються дві киці.
Язичком вмиваються,
Лапками втираються.
Кроленятка, глянуть любо,
Об морквинку чистять зуби.
І тому в них зубки цілі,
  Гострі-гострі, білі-білі.
 Петрик. Тепер я ніколи не буду брехати і почну піклуватися   про   своє   здоров'я.   Але   спершу попрошу вибачення у батьків.
3) Реклама.
Учень. Це дуже добре. Ми   раді за тебе. А щоб ти ніколи не хворів, радимо вживати напій нашої ук­раїнської фірми «Оболонь», який називається «Жив­чик». Він створений із натурального яблучного соку та ехінацеї пурпурової, тому підтримує імунну сис­тему людини і допомагає нам бути здоровими.
Петрик. Дякую! Я обов'язково скористаюся вашою порадою.
4) Прислів'я і вірші про здоров'я.
Вчитель.    Діти,    пригадайте    прислів'я    про здоров'я, які ми вчили на попередніх уроках. Відповіді учнів.
Найбільше щастя у житті — здоров'я.
Здоровий не знає, який він багатий.
Здоров'я за гроші не купиш.
Не радій, що багатий, а радій, що здоровий.
Як нема сили, то й світ не милий.
Здоров'я маємо — не дбаємо,а втратимо — плачемо.
 Вчитель.  Зачитайте вірші, які ви склали про здоров'я та здоровий спосіб життя. (Зачитування власних віршів).
Мию шию, мию вуха, витираюся я сухо.
Не спіши, не спіши, чистотою дорожи.
Я і зуби чищу теж з задоволенням.
І зарядкою щоранку я займаюсь до сніданку.
Хочу бути я здоровим, для цього усе роблю.
Рано встану, чисто вмиюсь, гарно постіль застелю.
Потім я іду до школи, вчусь із задоволенням.
Після школи у футбол граю із захопленням.
 Коли вивчу всі уроки, мамі буду помагать.
 Із сестричкою пограюсь, глядь,вже час і спать лягать.
 Хто зуби не чистить, не миється милом,
Той вирости може слабким, хворобливим.
 З бруднулями дружать тільки бруднулі,
Котрі у бруді самі потонули.
З них виростають страшні вовкулаки. 
       За ними ганяються злючі собаки.
       Бруднулі бояться води і застуд.
      А іноді бруднулі зовсім не ростуть.
Петрик. Нарешті я зрозумів, що берегти здоров'я треба з дитинства. Це найдорожче, що є в людини
XI. Підсумок уроку.
Вчитель. Давайте ми перевіримо, Петрику, чи добре ти засвоїв всі правила, як бути здоровим .Для цього розгадай кросворд. А якщо ти щось забудеш, то діти тобі допоможуть. Розгадавши  кросворд, в центральному стовпчику ти зможеи прочитати слово, яке було найважливішим на  нашому сьогоднішньому уроці.
Розгадування кросворда.
1. Що треба чистити двічі на день? (Зуби)
2.  Рідина, якою ми користуємося, щоб змивати  бруд з обличчя, рук і тіла. (Вода)
3.  Що допомагає нам знищувати мікроби на тілі. (Мило)
4.  Чим слід займатися, щоб підтримувати свіі організм у гарній формі? (Спортом)
3. Що допомагає нашому опганізму відпочити відновити сили? (Сон)
6. Речовини, які містять­ся в овочах і фруктах, дуже потрібні для здоров'я 
       людини? (Вітаміни)
7.    Що слід робити кожного ранку? (Зарядку)
Вчитель. Молодець, Петрику! Ти уважно слухав  пояснення інших дітей і тепер багато знаєш про здоров'я, та про те, як правильно поводитись, щоб бути здоровим.
Заключне слово.
Вчитель. Діти, пригадайте, що говорили наші предки на прощання.
Учні. Вони говорили: «Бувайте здорові!», «На все  добре!», «Всього вам найкращого!»
Вчитель. Давайте ж і ми закінчимо нашу виховну годину цими чудовими словами. Поверніться, всі будьласка, до гостей і попрощайтеся.
Учні. Бувайте здорові! Всього вам найкращого!



Немає коментарів:

Дописати коментар